Aktuálně
PROJEKT „72 HODIN“ SE OPĚT VYDAŘIL
Žáci pátých tříd se odebrali pouklízet odpad v okolí obchodu Penny, kde protřídily plasty a směsný odpad.
V rámci projektu 72 hodin žáci 5. A plnili individuálně úkoly, kdy se jednalo o třídění odpadu, vyhnout se technologiím či udělat někomu radost. Někteří žáci se tohoto úkolu zhostili opravdu překvapivě a zvládli být 72 hodin bez telefonu!
----------
V rámci projektu 72 hodin se žáci z 1.B zapojili do úklidu v okolí školy.
Prvňáčci se do úklidu pustili s velkým nadšením a nacházeli nejrůznější odpadky a sami se nestačili divit, co jsou lidé schopni do přírody vyhodit.
Za poměrně krátký čas se žákům podařilo nasbírat plné pytle odpadu, který jsme pak vyhodili do kontejnerů na tříděný odpad.
Na dětech byla znát radost z vykonané práce.
Tak snad se na uklizených místech odpadky znovu neobjeví.
Zdraví 1.B
----------
Žáci 5. ročníků se společně vydali uklidit okolí Penny marketu. Toto místo v rámci takových projektů navštěvujeme pravidelně a vždy odcházíme s plnými pytli odpadků. V rámci třídy si každý individuálně mohl splnit kteroukoli z daných výzev. O výzvách jsme si ve čtvrtek ráno společně povídali a bylo na každém, kterou si vybere. Žáci se tohoto úkolu zhostili na jedničku a zúčastnili se všichni do jednoho!
---------
Také třída 4.A se zapojila do akce 72 hodin. Nejdříve jsme vyrazili do okolí naší školy a školky sbírat odpadky. Mezi nejzajímavější úlovky nalezené ve volné přírodě patřil puk na lední hokej nebo montážní pěna. Po sběru odpadků dostal každý za úkol během víkendu udělat nejméně 3 dobré skutky nebo něco prospěšného pro naši planetu. Po víkendu jsme si povídali o tom, co kdo udělal. Zazněla např. pomoc s vysypaným nákupem v obchodě nebo celo-víkendové pití kohoutkové vody.
--------
Třída 2. B přispěla do projektu prostřednictvím několika aktivit:
- Úklid okolí školy – děti se vydaly do okolí školy, kde společně sbíraly odpadky a pomáhaly tak chránit přírodu a zkrášlit prostředí, ve kterém se denně pohybují.
- Kamínky štěstí – každý žák vytvořil originální kamínek s pozitivním poselstvím, který následně daroval kamarádovi nebo kamarádce jako symbol přátelství, radosti a vzájemné podpory.
- Rozhovory o lepším světě – společně jsme si povídali o tom, jakými způsoby může každý z nás přispět k tomu, aby byl svět laskavější, bezpečnější a udržitelnější.
- Pracovní listy – děti své myšlenky a nápady zaznamenaly do pracovních listů, kde vyjádřily, co pro ně znamená být dobrým člověkem a jak mohou pomáhat ve svém okolí.
Projekt dětem přinesl nejen radost z pomoci druhým, ale i důležité uvědomění, že i malé skutky mají velký význam.
----------
6. A se v rámci projektu "72 hodin" pokusila o nemožné – vzdát se televize, mobilu, počítače a tabletu. Výzva to byla bohužel pro mnohé nepřekonatelná. Někteří ji vzdali hned o velké přestávce, jiní druhý den. Našli se sice i bojovníci, ale tak dlouhou dobu se to dle jejich slov vydržet nedalo.
Žáci v rámci výzvy využili dané pracovní listy a na konci společně zhodnotili své (ne)úspěchy. Fotografie zachycují přestávku před výzvou a v době výzvy, kdy se jim opravdu nedařilo.
----------
Žáci třídy IX. A během akce 72 hodin ve čtvrtek 9. 10. 2025 uklidili prostor kolem supermarketu Penny na Valtické a přilehlého parčíku. Počasí nám moc nepřálo, začalo hodně pršet, ale i tak jsme naplnili dva pytle odpadků.
---------
Žáci třídy 3. A se aktivně zapojili do projektu „72 hodin“ prostřednictvím tří výzev: 72 hodin dělání radosti, 72 hodin třídím odpad a 72 hodin bez technologií. Ke svým úkolům přistoupili s nadšením a zodpovědností. Většina žáků navíc do projektu zapojila i své rodiče, což výrazně podpořilo mezigenerační spolupráci.
Zvláště výzva 72 hodin dělání radosti měla u rodičů pozitivní odezvu – děti rodičům pomáhali s domácími pracemi a uklízely si své věci Přispěly tak k příjemné atmosféře v rodině.
----------
Žáci 4.B se rozhodli zapojit se do projektu plněním výzvy „Dělám radost“. Jedna trojice děvčat četla pohádku dětem v přípravné třídě a pak v prvních třídách. Druhá trojice nacvičila přednes veselé básničky pro druháky. Celá třída připravila milé vzkazy, které děti pak umístily na dveře tříd, učitelských kabinetů a šatnové skříňky svých kamarádů. Děti si také daly za úkol potěšit své prarodiče, pomáhat doma rodičům a pochválit své sourozence.
---------
Žáci 6. B se v rámci projektu 72 hodin zapojili do výzvy Udělám někomu radost. Na pátek 10. 10. 2025 připravili pro kamarády a vyučující 2. stupně zdravou svačinku. Podávaly se různé druhy čerstvého ovoce, celozrnné tyčinky, sušenky, jablečný a banánový závin, jahodová bublanina, ovocné jednohubky s arašídovým máslem, sýrová roláda, pečivo z lískového těsta…. Nechyběly ani dobroty bez lepku a cukru pro děti s dietním omezením. Stačilo jen 15 minut a talíře byly prázdné. Netradiční svačinka žáky i vyučující opravdu potěšila. Děkujeme šesťákům za skvělý nápad i zdravé mlsání.
--------
V rámci celorepublikového projektu "72 hodin" jsme si připomněli, jaký význam mají zoologické zahrady.
I my rádi pomáháme. Již třetím rokem máme v adopci tygra ussurijského ze ZOO Hodonín, který patří mezi ohrožené druhy.
Žáci 3. B
--------
My jsme sice prvňáci, ale jsme taky koumáci. Proto dobře víme, že příroda je pro lidi moooc důležitá a musíme se o ni starat. Jak to ale tak vypadá, všichni to nevědí a klidně odhazují odpadky, kam je napadne – na zem, na trávu, na chodník...
Jenže nám se to nelíbí, proto jsme se zapojili do projektu 72 hodin a vybrali jsme si úklidovou akci. Nasadili jsme si gumové rukavice, vzali jsme velký pytel na odpadky a vydali jsme se po sídlišti uklízet. Věřili byste, že jsme se někdy pohádali, kdo který odpadek zvedne?
Měli jsme tolik elánu a energie, že se nám rychle podařilo naplnit celý pytel, který nám skoro nestačil. Co myslíte, kam jsme odpadky odnesli? Do školy? Ne! Naše paní učitelka Bohdana Herzánová ho hodila do správného kontejneru na komunální odpad.
Dávejte si prosím pozor, kam co házíte. Odpadky přece patří do koše, do popelnice, nebo do kontejneru. Když to budeme všichni takto dělat, bude naše sídliště i naše město čisté. To přece chceme všichni. Malí i velcí.
Žačky a žáci 1. A
----------
I žáci 8.A se zapojili do projektu 72 hodin a to hned dvakrát. Rozhodli se, že se pokusí udělat někomu radost a vyráběli náramky, kterými nakonec potěšili kamarády, učitele i členy rodiny. Po druhé se zapojili úklidem trvalkových záhonů ve školní zahradě a jako vždy jim to šlo báječně.