Skip to main content

Aktuálně

Laboratorní práce v 6. A

Hlavním cílem přírodopisu v prvním pololetí 6. ročníku je, aby v sobě žáci dál budovali vztah k přírodě, chápali její provázanost, porozuměli základům života a prozkoumávali jednoduché organizmy. Také by měli pochopit některé složitější pojmy a vysvětlit je.

K tomu, aby pro ně učivo bylo zábavné a snadněji pochopitelné, slouží spousta nákresů, obrázků, videí, pomůcek, pokusů a laboratorních prací. Přírodopis je tedy předmět velmi zajímavý a mezi žáky populární.

I tento rok zařazujeme do hodin laboratorní práce. V VI. A jsme se učili pracovat s mikroskopem, pozorovali jsme zajímavé preparáty, vytvářeli jsme dočasné preparáty buněk cibule, názorně si vysvětlovali proces kvašení, pěstovali si doma plísně… Nyní zkoušíme, kde všude se výtrusy vřeckovýtrusných hub nacházejí.

Žáci si vybírali samá zajímavá místa, které chtěli otestovat na přítomnost plísňových spor – podlaha, telefon, obličej, mince, boty, klíče, kliky, vycpaná zvířata, dokonce se našli i odvážlivci, kteří odebírali vzorky ze záchodových prkýnek.

Těšíme se, až za dva týdny budeme pozorovat, co nám na živném médiu v Petriho miskách vyraší. To bude něco!

Mgr. Michal Škamrada 

Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A
Laboratorní práce v 6. A